error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بلندترین آبشار های ایران را بشناسید

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 2 دقیقه, 8 ثانیه
0 نظر 1916 بازدید
بلندترین آبشار های ایران را بشناسید
بلندترین آبشار های ایران را بشناسید

کشور ایران از نظر داشتن آبشار بسیار غنی بوده و دارای 392 آبشار دائمی و فصلی در نقاط مختلف خود می باشد. اما تعدادی از این آبشارها نسبت به بقیه مرتفع تر هستند که در این فهرست می خواهیم به آنها بپردازیم.


آبشار وروار
بلندترین آبشار ایران یعنی وروار با ارتفاع 175 متری در استان کرمان و شهرستان کوچک عنبرآباد واقع شده که از رشته کوه جبال بارز نشات می گیرد. آب این آبشار از کوه علم شاه که بلندترین قله رشته کوه جبال بارز است تامین می شود. برای تماشای آبشار وروار باید از روستای  رودفرق 4 ساعت پیاده روی کنید که خود مسیر رفت و برگشت هم دارای جاذبه های خیره کننده ای می باشد.

آبشار وروار


آبشار لاتون
در رتبه دوم این لیست آبشار لاتون با ارتفاع 105 متری قرار دارد. آبشار لاتون در 15 کیلومتری شهرستان آستارا و شهر لوندویل,روستای کوته کومه در استان گیلان واقع شده که در بخش بالایی آبشار 3 حوض کوچک و 3 آبشار عریض 10 متری وجود دارد که باعث زیبایی هر چه تمام این منطقه شده است. راه رسیدن به این آبشار از روستای کوته کومه حدود 6 کیلومتر بوده و در مدت 3.5 ساعته صعود نزدیک به 760 متر بالا خواهید رفت.

آبشار لاتون


مسیر صعود به آبشار لاتون یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی در کل ایران می باشد و در این راه شما با تپه های جنگلی و چشمه های فراوان با آبی سرد و نوشیدنی رو به رو خواهید شد. اما باید احتیاط کنید چون انتهای این مسیر دارای پرتگاه های مرگباری می باشد که اصلا مناسب کودکان و افراد کم توان نمی باشد.


آبشار سرانکوه
آبشار سرانکوه در استان کرمان و شهرستان جیرفت با ارتفاع نزدیک به 101 متر سومین آبشار بلند ایران است. این آبشار هم مانند آبشار وروار در رشته کوه جبال بارز قرار دارد.

سرانکوه

آبشار پیران
آبشار پیران که با نام ریژآو هم شناخته می شود  در اس ان کرمانشاه - منطقه سرپل ذهاب و روتسای ژالکه واقع شده است. در بالای این آبشار 100 متری روستای ژالکه و در پایین آن و پس از دره هونه روستای پیران قرار دارد. آبشار پیران از 3 طبقه تشکیل شده است که دو طبقه بالایی بلندتر و طبقه پایین کوتاه می باشد و به همین دلیل از بالا دیده نمی شود. البته اگر بخواهیم ارتفاع آبشار را بر اساس فرود پایانی آب در نظر بگیریم آبشار پیران با ارتفاع نزدیک به 150 متر دومین آبشار بلند ایران می باشد

آبشار پیران

تفریح یاب خواندن مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کند:

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

چه عواملی در رونق گردشگری موثر است؟

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
همه چیز در مورد قناتهای دیدنی ایران
1398/10/16
قنات کانال آب زيرزميني ست که آب را از عمق زمين در ...
بهترین پیست های اسکی در ایران
1398/10/1
وجود دو رشته کوه مرتفع البرز و زاگرس و قله های مرت ...
با بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران آشنا شوید
1398/9/23
این روزها با توجه به گسترش ...
بهترین سواحل شمال
1398/11/14
سفر به شمال یکی از سفر های بسیار پر طرفدار در بین ...
کفش مناسب کوهنوردی
1398/10/18
برای هرکاری که میخواهیم ان ...