error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

ده مکان شگفت انگیز در ایران که حتما باید از آنها دیدن کنید

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 3 دقیقه, 55 ثانیه
0 نظر 965 بازدید
ده مکان شگفت انگیز در ایران که حتما باید از آنها دیدن کنید
ده مکان شگفت انگیز در ایران که حتما باید از آنها دیدن کنید

همه شنیدیم و می‌دانیم ایران کشوری چهار فصل است و طبیعت زیبای آن هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند اما علاوه بر این، ایران جزو کشورهایی است که فرهنگ‌های بسیار متفاوتی را در خود جای داده و آداب و رسوم کهن و زنده‌ی بیشماری دارد که ارزش دیدن دارد. به طوری که خود ایرانیان هم هر سال شهری را برای مسافرت انتخاب می‌کنند و باز هم جذابیت‌های آن را کامل کشف نکرده‌اند. از همه‌ی اینها که بگذریم کشور ما تاریخی پر از دوران‌ها و برهه‌های خاص را در کارنامه‌ی خود دارد و از هر برهه‌ی عمر خود یادگاری‌ای در گوشه کنار خود حفظ کرده‌ است به همین دلیل است که علاوه بر گردشگران عادی خارجی هر ساله توریست‌های زیادی از بین باستان شناسان سایر کشورها داریم. از بین تمام این‌ها اگر جذاب ترینشان را انتخاب کنیم باز هم انتخاب‌های ما خیلی زیاد خواهد بود اما در این میان 10 مکان شگفت انگیز ایران که باید ببینید را معرفی می‌کنیم.


سی و سه پل

سی و سه پل


پلی زیبا در اصفهان که به دستور شاه عباس اول و توسط الله وردیخان سردار و مشاور معروف او ساخته شد. این پل محل جشن‌های تاریخی از جمله آب‌پاشان و خاج شویان ارامنه بوده است. گویا فلسفه‌ی عدد سی و سه پل هم به آناهیتا، الهه‌ی آب ارتباط پیدا می‌کند. این پل در سال 1310 به ثبت ملی رسیده است. انعکاس نور سی و سه پل در آب زاینده رود زیبایی وصف ناپذیری را ایجاد می‌کند که شهرت جهانی را برای آن به همراه داشته هر چند در سال‌های اخیر متاسفانه دارد خطر مرگ را تجربه می‌کند.


بندر سیراف (طاهری)

بندر سیراف


بندری در قسمت مرکزی شهر کنگان، از شهرهای بوشهر است که علاوه بر جلوه‌ی زیبای خود در زمان‌هایی که تجارت از راه ابریشم رواج زیادی داشته است، نقش برجسته‌ای در بازرگانی بین المللی داشته است.


گردنه‌ی حیران

گردنه حیران


طبیعتی بکر و زیبا که در مسیر اردبیل_آستارا قرار گرفته است و نام خود را از روستای مجاور خود که به همین نام است گرفته است. این گردنه در بیشتر روزهای سال در زیر هاله‌ای از مه قرار گرفته است. البته این گردنه چندان مرتفع نیست و رطوبت و مه دائمی خود را از دریای خزر می‌گیرد.


چهل ستون اصفهان

 

چهل ستون


چهل ستون در واقع بیست ستون دارد و دلیل آنکه آن را چهل ستون می‌نامند انعکاس همان بیست ستون در حوض میانی بنا است. چهل ستون علاوه بر اینکه مانند سی و سه پل در سال 1310 به ثبت ملی رسیده است در جلسه‌ی 35 شورای ثبت بناهای تاریخی جهانی به ثبت جهانی نیز رسیده است.


شمس العماره

 


یکی از بلندترین بناهای تهران در دوران قاجاریه بوده است. با 35 متر ارتفاع، 5 طبقه را در بر می‌گیرد. شمس العماره به امر ناصر الدین شاه ساخته شد و قبلترها به عنوان نماد تهران شناخته می‌شد.


باداب سورت ساری

 

باداب سورس


چشمه‌ای پلکانی و تراورتنی(نوعی سنگ آهک متخلخل) است که به عنوان دومین میراث طبیعی به ثبت رسیده است. به عنوان دومین چشمه آب شور جهانی به ثبت جهانی رسیده است.


روستای مصر

 

روستای مصر


خانه‌های این روستا معماری زیبایی دارد و به همت مردی به نام یوسف ساخته شد و نام آن به درخواست یوسف انتخاب شده است که یادآور شباهت‌های قصه یوسف پیامبر و مصر است.


بازار قدیمی تبریز

بازار تبریز


نام این بازار در نوشته‌های جهانگردانی همچون مارکوپولو و ابن بطوطه ذکر شده است و علاوه بر ثبت ملی به عنوان میراث جهانی به ثبت یونسسکو نیز رسیده است.


ارگ بم 

ارگ بم


عظیم‌ترین سازه‌ی خشتی جهان است و دژی بزرگ را در قلب خود جای داده است و در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت گردیده است.


تخت جمشید

 

تخت جمشید


تخت جمشید نامی است که مردم به دلیل اینکه فکر می‌کردند آن‌جا اورنگ جمشید است به شهر پارسه داده‌اند. این شهر در سال 1979 میلادی ثبت جهانی شده است.
جاذبه‌های توریستی ایران را واقعا نمی‌توان به یک مقاله محدود کرد ولی در این مقاله به صورت مختصر به معرفی 10 جاذبه گردشگری ایران پرداختیم و مروری بر شگفتی‌های چشمگیر کشورمان داشتیم.

 

تفریح یاب خواندن مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کند:

با بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران آشنا شوید

پنج شهری که به عنوان گران قیمت ترین شهر های دنیا معروف شده اند

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
سفر به ازمیر زیباترین شهر ترکیه
1398/10/16
کشور ترکیه با داشتن شهرهای ...
پرهیجان ترین شهربازی ایران کجاست؟
1398/10/4
در ایران شهربازی های زیادی ...
قدیمی ترین شهرهای دنیا را بشناسید + تصاویر
1398/10/2
شاید تاکنون به این موضوع ت ...
بزرگترین قلعه آجری ایران
1398/10/9
دژ رودخان یا قلعه حسامی نا ...
بهترین شهر های ایران برای سفر
1398/11/16
هریک از شهر های ایران زیبایی منحصر به فرد خود را د ...