error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بررسی سفر با ماشین شخصی نسبت به تورها

جلال علیرضایی نویسنده: جلال علیرضایی
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 3 دقیقه, 2 ثانیه
0 نظر 1375 بازدید
بررسی سفر با ماشین شخصی نسبت به تورها
بررسی سفر با ماشین شخصی نسبت به تورها

همواره سفر و مسافرت با توجه به روش هایی که از آن وجود دارد، مورد توجه افراد می باشد. بسیاری از افراد دوست دارند که بدانند سفر با ماشین شخصی را تجربه کنند و یا سفر با تور را؛ سفر با ماشین شخصی دارای شرایط ومقررات خاصی می باشد که این افراد باید به آن توجه ویژه داشته باشند. توجه داشته باشید که سفر با تور نیز از پارامترهای خاص خود بهره مند می باشد. در این متن ما قصد داریم سفر با ماشین شخصی را از لحاظ های مختلفی مقایسه کرده و تفاوت های آن را با تورهای مسافرتی عنوان نماییم. چنانچه شما نیز به عنوان یکی از مشتاقان سفر و گردش قصد سفر با ماشین شخصی را دارید ما را تا پایان همراهی نمایید.

هزینه های سفر با ماشین شخصی و تور

اولین نکته‌ ای که پیش روی افراد قرار می گیرد، این است که هزینه های سفر با ماشین شخصی در مقایسه با هزینه تورهای گردشگری به چه صورت می باشد. در این مورد می توان گفت هزینه های سفر با ماشین شخصی با توجه به مسائل حاشیه ‌ای ممکن است نسبت به سفر با تور کمی بیشتر شود. زمانی که شما سفر با ماشین شخصی را بر می گزینید، تمامی امکانات و خدماتی را که نیاز دارید به صورت شخصی باید رزرو نمایید. این موضوع را نیز در نظر بگیرید که سفر با ماشین با توجه به بنزینی که ماشین شما می سوزاند، هزینه های خود را دارد. با توجه به اینکه تورها به صورت دسته جمعی، وسایل حمل و نقلی را رزرو می نمایند، این هزینه برای شما در مقایسه با سفر با ماشین شخصی پایین تر می آید. این موضوع باعث شده که بسیاری از افراد قید سفر با ماشین شخصی را بزنند و سفر با تور را انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که خدماتی مانند رزرو‌هتل، تهیه وعده های غذایی در سفر با ماشین شخصی خط می خورد. پس می توان گفت در بسیاری از اوقات سفر با ماشین شخصی از لحاظ هزینه ای بالاتر می رود.

سفر با ماشین شخصی یا تور؟

حال که بحث هزینه های سفر با ماشین شخصی و تور را مورد بررسی قرار دادیم، به سراغ این می‌ رویم که کدام یک را انتخاب نماییم. در این مورد می توان گفت که ماشین شخصی خطرات خاص خود را دارد و شما در سفر به داخل و یا خارج از کشور با ماشین شخصی خود ممکن است کمی خسته شوید. اما در تورها با توجه به اینکه شما راننده نیستید این خستگی کاهش پیدا می ‌کند. به طور مثال زمانی که شما سفر با ماشین شخصی خود را انتخاب می نمایید، از خدماتی مانند هواپیما جا مانده اید. ممکن است بعضی از تورها خدمات مسافرتی خود را برپایه استفاده از هواپیما قرار دهند. در کل می‌ توان گفت که استفاده از ماشین شخصی برای سفر می تواند هم در سفرهای داخلی و هم در سفرهای خارجی برای کشورهای اطراف مورد توجه قرار بگیرد. افرادی که قصد استفاده ازماشین شخصی خود را دارند، باید بدانند که استفاده از ماشین در مقایسه با تور کمی سطح پایین می باشد.

بحث پایان

در دو پاراگراف گذشته از مزایای تور نسبت به سفر با ماشین شخصی بحث به میان آورده شد. اما استفاده از ماشین شخصی برای سفر مزایایی نیز دارد. از این مزایا می ‌توان گفت که اختیار شما در هر حالت به دست خودتان می باشد. شما تعیین می کنید که کجا هستید و کجا غذا می خورید. شما تعیین می کنید که چه هتلی را انتخاب می کنید. این مزایا باعث شده که با توجه به داشتن خدمات بسیار مناسب تورها، گردشگران سفر با ماشین شخصی را انتخاب نمایند.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
در سفر چگونه بدون دارو بیماری را بهبود دهیم
1398/11/19
نحوه درمان بیماری ها در سفر به روش اجدادمان ...
سوغاتی استان های مختلف ایران
1398/11/20
آشنایی با سوغاتی های استان ...
تفریحات کاشان
1398/11/7
در ...