error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

هزینه سفر به ترکیه

محمد دریکوند نویسنده: محمد دریکوند
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 5 دقیقه, 7 ثانیه
0 نظر 783 بازدید
هزینه سفر به ترکیه
هزینه سفر به ترکیه

یکی از کشورهایی که کمترین هزینه را برای سفر دارد کشور ترکیه است به همین منظور این کشور به مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی تبدیل شده است. کشور ترکیه دارای اماکن تاریخی و تفریحی بسیار زیادی است و نه تنها مورد توجه مورد ایران بلکه مورد توجه جهانیان قرار گرفته شده است. کشور ترکیه به خاطر اماکن گردشگری بسیار زیاد، سالانه مهمان هزاران گردشگر و توریست از کل دنیا است و به همین دلیل این کشور دارای هتل ها، رستوران های بسیار زیاد است اما هزینه های بسیار زیاد باشد. در این مقاله تیم تفریح یاب قصد دارد هزینه های سفر به ترکیه را معرفی کند که در صورت سفر به این کشور شما بتوانید تفریحی کم هزینه و پر نشاط را تجربه کنید.

به منظور سفر به ترکیه اولین کار مشخص نمودن روش رسیدن به ترکیه است. این کشور برای افرادی که زیر 90 روز قصد ماندن در این کشور را دارند نیاز به ویزا ندارد و تنها داشتن پاسپورت کافی است. به یاد داشته باشید که حتما باید پاسپورت شما دارای حداقل 6 ماه تاریخ اعتبار باشد، در صورت نداشتن چنین شرایطی سریعا اقدام به تعویض آن نمایید. هزینه گرفتن پاسپورت قیمت مشخصی دارد که توسط وزارت امور خارجه هر سال تعیین می شود البته اگر شما قصد سفر به صورت گردشگری را دارید باید عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت نمایید که برای بار اول در طول سال 220 هزار تومان که با هر سفر مقدار 110 تومان نیز به آن اضافه می شود به عنوان مثال برای سفر دوم در سول یک سال شما باید 330 هزار تومان عوارض خروج از کشور پرداخت نمایید. شما می توانید همراه با تورهای گردشگری که وجود دارد به این کشور مسافرت کنید البته این راه به دلیل اینکه لیدر تورها معمولا به مراکز و اماکن تفریحی و رفاهی تسلط دارند، می تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر شما دوست نداشتید که با تورهای گردشگری به این کشور سفر کنید راه های دیگری وجود دارد که به صورت شخصی خودتان و یا سایر افراد همراه شما به این کشور مسافرت کنید. شما می توانید از راه هوایی (هواپیما) و یا راه های زمینی (قطار، اتوبوس) و یا با خودروی شخصی خودتان به این کشور مسافرت کنید ولی ممکن است هزینه آن برای شما بسیار زیاد شود. بلیط هواپیما بسته به نوع کلاس آن می تواند  1 تا 5 میلیون تومان باشد که سریع ترین راه رسید به کشور ترکیه است اما قطار که راه طولانی تری است دارای قیمت مناسبی است به عنوان مثال هزینه بلیط قطار تهران آنکار 769 هزار تومان است. اگر قصد دارید که با خودروی شخصی خودتان به کشور ترکیه سفر کنید و از قسمت های مختلف ترکیه بازدید کنید و از آن لذت ببرید که در نوع خود می تواند سفری جالب باشد، باید به یاد داشته باشید که حتما باید دارای گواهینامه بین اللملی باشد که هزینه آن در حدود 119 هزار تومان است و هزینه پلاک بین المللی کردن خودروی خود که حدود 360 تومان است را نیز باید پرداخت کنید در ضمن در مرز هزینه هایی جهت عوارض خودرو و سفر به ترکیه برای خودروی شما در نظر گرفته می شود که آن را نیز باید پرداخت کنید. نکته ی دیگر که در سفر با خودروی شخصی به ترکیه را باید در نظر گرفته هزینه های بنزین در این کشور است که حدود 5 لیر است. سفر با خودرو با توجه به هزینه های گفته شده و ناآشنایی شما به جاده ها و مسیرهای ترکیه چندان توصیه نمی شود.

 

اسکان در ترکیه

اما پس از رسیدن به کشور ترکیه  اولین گامی که شما باید بردارید مشخص کردن محل اسکانتان است. در ترکیه به دلیل زیاد بودن گردشگر، هتل های و مسافرخانه های بسیار زیادی با قیمت های مختلف وجود دارد. حتی شما می توانید برای کاهش هزینه از اتاق های مشترک نیز استفاده کنید چرا که بعضی از مهمان سراهای ترکیه دارای سالن هایی عمومی هستند که هزینه آنها بسیار پایین است و البته این کشور دارای هتل های چند ستاره بسیار مرغوبی هم است از طرفی چون یکی از شهرهای محبوب گردشگری در ترکیه، شهر استانبول است از مهمان سراهای تمیز و مناسب آن می تواند به مهمان سراهای، ژولیت، بهانه، پورتوس، هاش و بانک اشاره نمود. که بسته به نوع انتخاب شما دارای قیمت های مختلفی است.

حمل و نقل در شهرهای ترکیه

در شهرهای ترکیه به جای خرید بلیط یک طرفه ی اتوبوس شهری و یا مترو می توانید کارت شهر استفاده کنید( مثلاً استانبول کارت) چون هزینه سفر با کارت شهر نصف هزینه سفر با بلیط های یک طرفه است. این کارت های معمولا در همه شهرهای ترکیه در باجه ها و دکه فروخته می شود. در ورودی ایستگاه های مترو و فرودگاه نیز جایگاه هایی برای شارژ این کارت ها وجود دارد. با خرید و حمل و نقل با این کارت هزینه ی رفت و آمد شما نسبت به  تاکسی به شدت کاهش می یابد البته شما در طول سفر با اتوبوس و مترو می توانید با فرهنگ و افراد مختلف در ترکیه آشنا شوید. راه دیگر استفاده از دلموش هاست این وسایل اتوبوس های کوچکی هستند که از مسیرهای مختلف ترکیه عبور می کنند و قیمت آنها بسیار مناسب است البته شما می توانید محل و ایستگاه این نوع اتوبوس های را از مردم بپرسید. 

 

گردشگری در ترکیه

در ترکیه اماکن و مراکز تفریحی  و گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. در ابتدا به یاد داشته باشید بسیاری از موزه های ترکیه در روزهای خاصی از هفته رایگان هستند پس حتما در این مورد سوال بپرسید و بدانید که چه روز هایی به صورت رایگان می توان از این مراکز بازدید نمود چرا که باعث کاستن هزینه های شما خواهد شد. البته هزینه های بازدید اماکن بسته به نوع و شهر متفاوت است و نمی توان هزینه ای دقیق برای آن تعیین نمود. البته با توجه به میزان بالای زیاد گردشگر در ترکیه هزینه های بازدید از اماکن دارای ورودی های بسیار پایینی است. تیم تفریح یاب زمان ماه سپتامبر در این کشور را بهترین ماه سال جهت سفر کردن را معرفی  می کند.

تفریح یاب امیدوار است این مقاله توانسته باشد راهنمای خوبی برای سفر به ترکیه بوده باشد.

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
نکاتی برای سفر با کودکان
1398/10/18
داشتن کودک هرگز نباید مانعی برای مسافرت های دور و ...
بهترین آموزشگاه های اسکیت برد در ایران؟
1398/12/25
اسکیت برد از جمله ورزش ای ...