error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

افزایش مشتری مکانهای تفریحی

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 5 دقیقه, 23 ثانیه
0 نظر 1108 بازدید
افزایش مشتری مکانهای تفریحی
افزایش مشتری مکانهای تفریحی

با توجه به انواع تبلیغات جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی که می توان به روش تبلیغاتی محیطی، اینترنتی، رسانه ای و تبلیغات سینه به سینه اشاره کرد نوع آخر تبلیغات موثرترین روش جذب گردشگر به شمار می رود. تبلیغات سینه به سینه زمانی است که توریست به یکی از جاذبه های گردشگری یک مکان می رود و پس از بازگشت رضایت خود از این سفر را برای اطرافیان ابراز می کند. دانش گردشگری از همان ابتدا به عنوان مجموعه مطالعات چند رشته ای مطرح شد، زیرا این رشته یک حوزه علمی- ترکیبی است. تبعات اقتصادی و آورده مالی نیز که ناشی از جابجایی حجم قابل توجهی از پول بوده گردشگری را به یک صنعت تبدیل کرده است. در واقع زمانی یک حوزه به صنعت تبدیل می شود که در آن مواد و مصالح خام به منظور آماده سازی برای توده انبوهی از مصرف کنندگان، در یک فرایند به کالا تبدیل شود.

زمانی که شما از مواهب یک رودخانه استفاده می کنید صنعت گردشگری هنوز شکل نگرفته است، اما اگر در این رودخانه تخت هایی قرار داده شود و مکانی برای مسافران مهیا شود، در این صورت با یک صنعت گردشگری مواجه هستیم، یا چنانچه تسهیلاتی برای گردشگران اعم از اسکان، خوراک، خرید سوغات و جاذبه های مکانی مانند موزه ایجاد شود، صنعت گردشگری شکل گرفته است. 

این جمله زیاد گفته می شود که ایران پتانسیل های زیادی در حوزه جاذبه های گردشگری دارد، اما این پتانسیل ها تبدیل به محصول گردشگری نشده است. اکنون تخت جمشید تبدیل به یک جاذبه شده است، اما برای مثال در مورد معبد آناهیتا در کرمانشاه نمی توان این موضوع را تصدیق کرد. 

امروزه تبلیغات به شکل شگفت انگیزی تغییر کرده است و به ابزاری مهم برای ایجاد ارتباط با مشتری و مصرف کننده بدل شده است. این روزها، شاهد وجود روش های گوناگونی برای انتقال پیام از طریق رسانه های مختلف تبلیغاتی هستیم. انواع روش های تبلیغات امروزی به مدد اینترنت و فضای مجازی باعث شده است دست افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند به شدت باز شود. حالا دیگر انواع روش های تبلیغات محدود به روش های قدیمی نیست. امروزه ویدیوهای همه گیر در سطح شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری در سایت ها، فضاهای گفتگوی کاربران درباره برند ها و غیره شکل انواع روش های تبلیغاتی را دگرگون کرده است. 

تبلیغات دیجیتالی:

تبلیغاتی که در سطح اینترنت می بینید، در حوزه تبلیغات دیجیتالی قرار می گیرند. در بسیاری از سایت ها، تبلیغات مختلفی وجود دارند و این تبلیغات یکی از روش های عمده کسب درآمد برای وب سایت های نمایش دهنده آنهاست که از این شیوه برای تبلیغ و ترویج مکان های تفریحی می توان استفاده کرد.

شیوه دیگر تبلیغات جدید، تبلیغات بومی هستند. این روش از تبلیغات نیز راه دیگری برای کسب درآمد وب سایت هاست که تبلیغ مکان های تفریحی و گردشگری را به انجام می رساند.

تبلیغات دیجیتالی به شدت در حال رشد و تکامل هستند و از طریق بسترهای مختلفی چون فیسبوک، اسنپ چت و غیره باعث می شوند تا تبلیعات در سطح وسیعی از مخاطبان دیده شوند.

تبلیغات مبایلی و تلفنی:

از میان انواع روش های تبلیغی جدید، تبلیغات تلفنی و موبایلی یا به عبارت کلی تر تبلیغات در سطح دستگاه های کوچک و قابل حملی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند به شدت در زمینه تبلیغ مکان های تفریحی و گردشگری رواج پیدا کرده که این امر می تواند بر شمار بازدیدکندگان و مشتری این اماکن اضافه کند. با استفاده از این دستگاه ها و استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر و غیره به سادگی پای تبلیغات به این ابزارها باز شده است. اما در استفاده از این رسانه ها نیز باید نهایت دقت توجه را بکار برد بدلیل اینکه بی برنامه بودن و تبلیغات انبوه می تواند باعث آزار مخاطبان شود.

هر کدام از این شیوه های تبلیغی نوین در صورت عدم برنامه ریزی متمرکز و اغراق می تواند نتایج معکوسی را به بار بیاورد.

تبلیغات چاپی:

 تبلیغات چاپی در گذشته یکی از مهمترین ابزارها در دستان صنعت تبلیغات بود اما امروز با وجود فناوری های گوناگون تبلیغات چاپی در این حوزه اندکی عقب نشینی کرده است . تنها موضوعی که همچنان باعث اثرگذاری تبلیغات چاپی می شود تمایز و تفاوت آن است. اگر تبلیغات چاپی در زمینه مکان های تفریحی به صورت متفاوت و چشم گیر طراحی و اجراء شود می تواند مخاطبی را که از هجوم و گستردگی دنیای دیجیتال دچار دلزدگی شده است را تحت تاثیر مثبت قرار دهد. تبلیغات چاپی دارای سه زیر مجموعه است که عبارتند از:

تبلیغات تناوبی:

وقتی تبلیغ در نشریاتی با تاریخ انتشار مشخص منتشر می شود یعنی در قالب روزنامه، ماهنامه و غیره به  آن تبلیغات تناوبی اطلاق می شود. برای سال های متمادی این روش یکی از مهمترین روش های تبلیغات بود و به واسطه آن ملیون ها مخاطب تصویر تبلیغ چاپی را در پشت مجله یا در صفحات میانی آن شاهد بودند.

بروشورها، برگ نامه ها و تبلیغات در محل تفریحی:

این نوع از تبلیغات که در قالب برگه های تبلیغاتی، بروشورها و غیره منتشر می شود گاهی به شکل جداگانه و گاهی نیز در میان صفحات روزنامه ها و مجلات توزیع می شوند. این تبلیغات می تواند در قالب بروشورهای شکیل و با جنس مرغوب روی بخش ارتباط با مشتری نیز قرار بگیرد. در این صورت عمر طولانی تری نسبت به برگه های کاغذی که در خیابان توزیع می شوند خواهد داشت. نکته دیگر این است که این نوع اگهی ها نسبت به تبلیغات چاپی امکان ارائه اطلاعات بیشتری در قالب تبلیغات را فراهم می کنند.

تبلیغات پستی مستقیم:

هر دو روش از انواع روش تبلیغات که در بالا عنوان شد، می توانند در دسته این تبلیغات پستی مستقیم قرار بگیرند. در واقع در این روش محتوای تبلیغاتی برای مخاطبان از طریق پست فرستاده می شود. این روش می تواند بسیار موثر باشد اگر در این روش از تکنیک های خلاقانه و جذاب استفاده شود، تاثیر خوبی بر روی مخاطب خواهد داشت . او را به میزان بیشتری با ویژگی های مکان تفریحی و با مکان گردشگری مورد نظر آشنا می کند.

تبلیغات چریکی:

این روش تبلیغات تمام قواعد را در هم می شکند. در طول 20 سال گذشته از آن استفاده شده است و با روش غیر مرسوم و تکنیک های خلاقانه، خواهان جذب مخاطب و مشارکت بیشتر او در روند مورد نظر است. برای بازاریابی چریکی نیازی نیست که بودجه هنگفتی در دستان خود داشته باشید تنها چیزی که لازم دارید ایده های بکر و خلاقانه تبلیغاتی برای جلب توجه مخاطب است.

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
شهر رویاها در اصفهان
1398/10/8
شهر رویاها بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه است که مسئو ...
دکوراسیون داخلی کافی شاپ
1398/4/19
کافه های بزرگتر با کاربرد ...
سالن کنسرت هتل اسپیناس پالاس تهران
1398/9/4
هتل اسپیناس پالاس تهران، یکی از لوکس‌ترین و گران‌ق ...
خانه موزه مقدم، حسن آباد
1398/8/6
موزه مقدم محل زندگی خاندان ...