error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

چه مکان هایی برای ایجاد کمپ مناسب اند؟

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/15زمان مطالعه: 5 دقیقه, 5 ثانیه
0 نظر 2841 بازدید
چه مکان هایی برای ایجاد کمپ مناسب اند؟
چه مکان هایی برای ایجاد کمپ مناسب اند؟

در ایران بر خلاف سایر کشورها مکان های مشخصی برای کمپینگ وجود ندارد و به همین دلیل گردشگران در هر نقطه ای که فضای سبزی وجود دارد یا رودخانه و جاذبه گردشگری چشم گیری وجود دارد کمپینگ می کنند که این امر باعث بوجود آمدن مشکلای از جمله آلودگی و تخریب محیط زیست می شود.کشور ایران از لحاظ دارا بودن چشم اندازهای زیبا و طبیعی بسیار غنی است و تقریبا در هر شهری می توان بهترین مکان ها برای کمپینگ را پیدا کرد و در آن به تفریح پرداخت. یکی از این مکان های مناسب ارتفاعات کردستان است که کوه های زیبای زاگرس را شامل می شود و گردشگران تورهای داخلی می توانند در هر کجای آن چادر زده و لحظات خوشی را پشت سر بگذارند. شما با سفر به کردستان می توانید به هر یک از شهرهای مریوان، سروآباد، بانه، سقز و منطقه کوهستانی زیبای اورامان سفر کرده و به راحتی مکانی مناسب برای کمپینگ و تماشای طبیعت چشم نواز این استان پیدا کید. پیشنهاد ما به شما چادر زدن در اطراف نواحی خوش منظره نظیر آبشار گویله در مسیر مریوان به سقز، کوه آولان واقع در 25 کیلومتری جنوب سندج، رود سیروان در شهرستان پاوه و دریاچه زیبای و شگفت انگیز زریوار کردستان است.

یکی دیگر از مکان های ایده آل برای کمپ زدن طبیعت بکر مازندران و شمال کشور است. اماکن ییلاقی شمال کشور دارای جاده های بی نظیری است و گردشگران تورهای طبیعت گردی می توانند در دل طبیعت کمپینگ کنند.

یکی از گزینه های مناسب دیگر برای کمپینگ، دماوند است. دماوند یکی از بهترین انتخاب ها برای کمپینگ است که در آن می توانید به کشف زیبایی هایی که تا بحال به چشم ندیده اید بپردازید. همانطور که می دانید کوه دماوند بلندترین کوه آتشفشانی آسیا و یکی از خوش منظره ترین جاذبه های کشورمان محسوب می شود. البته شما برای تماشای چشم انداز بی نظیر این کوه ابتدا باید به قله مرتفع آن صعود کنید، سپس می توانید پاداش خود را در قالب نمایی بی نظیر از طبیعت شگفت انگیز کشورمان دریافت کنید با وجود اینکه مسیرهای مختلفی برای صعود به این کوه وجود دارد اما به گفته بسیاری از کوهنوردان مسیر پرتردد جنوبی بهترین مسیر برای کوهنوردی و دستیابی به قله مرتفع این کوه است. این مسیر بر خلاف دیگر مسیر های فرعی، از امکانات خوبی برای ماجراجویان برخوردار است و صعودی کم خطر را برای کوهنوردان کم تجربه فراهم می آورد.

از دیگر مکان های کمپینگ شمال می توان به بزرگترین پارک ملی ایران اشاره کرد، برخی از گردشگران تور شمال، پارک ملی گلستان واقع در جنگل گلستان را برای کمپینگ انتخاب می کنند. این جنگل به عنوان بهترین جنگل برای کمپینگ به شمار می رود، برای رفتن به این پارک زیبا و تماشایی می توان از جاده هراز به سمت خراسان شمالی حرکت کرد و از زیبایی های این جاده نیز لذت برد. این پارک انواع گوناگون حیوانات را در خود جای داده است که گردشگران در طول کمپینگ می توانند به تماشای آنها بپردازند.

لرستان هم مانند کردستان از جاذبه های طبیعی بسیار زیادی برخوردار است و یکی از خوش منظره ترین استان های کشور ایران به حساب می آید. گردشگرانی که به این استان سفر می کنند می توانند به نواحی خوش آب و هوایی مانند پارک جنگلی مخمل کوه در خرم آباد، آبشار آب سفید در الیگودرز، دشت لاله های واژگون، دره شیزر، آبشار گریت و دریاچه زیبای گهر در شهر دورود رفته و چادر خود را بر پا کنند.

استان گلستان یکی از سرسبزترین استان های کشور است که با داشتن جاذبه های طبیعی بی شمار نظیر جنگل النگدره در گرگان، جنگل ناهار خوردان در گرگان، آبشارهای شیر آباد، دهکده ییلاقی جهان نما در کردکوی، چشمه گل و قله ماران قادر است خوراک چشمان شما را فراهم کرده و با مناظر زیبایی که دارد شما را به اوج لذت بصری برساند. این استان از معدود استان های ایران است که درآن نیازی نیست برای یافتن مکانی برای کمپینگ وقت خود را تلف کنید. در جای جای این استان سرسبز می توانید چاد خود را برپا کنید و از مناظر شگفت انگیز آن لذت ببرید. اگر این استان را برای کمپینگ انتخاب کرده اید حتما سری هم به پارک ملی گلستان بزنید. این پارک که در حدود 900 کیلومتر مربع وسعت دارد با داشتن گونه های فراوانی از حیوانات مختلف لقب بزرگترین پارک ملی کشور را دارد. البته باید گفت که به دلیل آتش سوزی های اخیر توسط برخی گردشگرانی که ملاحظه کافی ندارند شما نمی توانید در تمامی نقاط این پارک چادر بزنید و برای کمپینگ باید از جایگاه های ویژه ای که در این پارک مشخص شده است استفاده کنید.

بی شک ییلاقات استان مازندارن از بهترین نواحی ایران برای کمپینگ است. این استان با جنگل های انبوه و مزارع سرسبز خود می تواند فضایی زیبا و فراموش نشدنی را در فصل بهار و تابستان برای عاشقان طبیعت مهیا کند. جنگل های دو هزار تنکابن، منطقه تفریحی الندان ساری، آبشار اوبن، جنگل دالخانی رامسر، ییلاق فیلبند، ییلاق گرسماسر و دریاچه سد لار آمل را می توان برخی از جاذبه های طبیعی و نواحی مناسب برای کمپینگ در این استان دانست.

 از آنجائیکه در برخی از این مناطق ذکر شده ممکن است شما امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، پوشش و کیفیت انت دهی مناسب لفن همراه و غیره دسترسی نداشته باشید بهتر است پیش از سفر و رفتن به دل طبیعت تمام لوازم مورد نیاز برای سفر را در کوله پشتی خود قرار داده و حداقل یکی از نزدیکان را از مقصد سفر خود مطلع کنید.

نواحی بکر و بسیار ارزنده ای که در ایران وجود دارد خاستگاه و آرزوی بسیار از گردشگران است. براستی که این همه زیبایی در یک کشور بسیار بینظیر است. اما آیا از انها به درستی نگهداری می شود؟ پاسخ این سوال قطعا مثبت نیست، چرا که دغدغه بسیاری از طبیعت دوستان نگهداری نادرست از منابع طبیعی کشور است. بسیاری از افراد در نقاط کمپینگ شاهد مسائل بغرنجی هستند که بیش از بیش به تخریب منابع طبیعی پرداخته است. وظیفه تمامی ما در قبال این همه زیبایی مراقبت و نگهداری از همه آنهاست تا لذت دیدن آن برای       همگان چندین برابر شود.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
کوه های مناسب کوه نوردی در کشور
1398/11/19
کوه نوردی یکی از ورزش های سخت و سنگین می باشد که ب ...
هتل و هاستل چه تفاوت هایی دارند؟
1398/10/18
قبل از اینکه به تفاوت های میان هتل و هاستل بپردازی ...