error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

ترفند های خشک کردن لباس در مناطق مرطوب

محمد دریکوند نویسنده: محمد دریکوند
زمان انتشار: 1398/11/20زمان مطالعه: 4 دقیقه, 40 ثانیه
0 نظر 4714 بازدید
ترفند های خشک کردن لباس در مناطق مرطوب
ترفند های خشک کردن لباس در مناطق مرطوب

اغلب در مسافرت و تفریح بیشترین مشکلی وجود دارد، مشکل شست وشو لباس است. چرا که در  هنگام سفر با شستن لباس ها خشک کردن آن بسیار سخت است و به خصوص زمانی که شما قصد مسافرت طولانی مدتی را دارید که درطول این مسافرت شما نمی توانید بیش از حدی لباس به همراه خود داشته باشید چرا که موجب می شود فضای زیادی را در بر بگیرید  وباغث شود شما نتواندی وسایل ضروری مورد نیاز سفر را همراه خود داشته باشید. به این منظور شما باید ترفندهایی جهت خشک کردن لباس ها یاد بگیرید که طی آن باعث شود تعداد کمتری چمدان با خود حمل کنید. تیم تفریح یاب در این مقاله به بررسی روش هایی جهت خشک کردن لباس می پردازد.

یک روش سنتی که از دیرینه برای خشک کردن لباس ها مرسوم بوده است، آویزان کردن لباس بروی بند در فضای باز است اما در طول سفر به دلیل نبودن چنین امکاناتی و یا بارش باران و یا  سفر مناطق مرطوبی همانند شمال کشور این روش چندان کارایی ندارد. البته امروزه با توجه به کوچک بودن آپارتمان ها و زندگی آپارتمانی، روش هایی که در ادامه مطلب ذکر خواهد شد می تواند کارآیی برای زندگی آپارتمانی نیز داشته باشد. البته لازم به ذکر نحوه خشک کردن لباس بسیار بر سلامت و بهداشت انسان و آسیب دیدن لباس موثر است.

اگر میدانید مجبور به سفری هستید که ممکن است مجبور به لباس شستن شوید با قبل از سفر یکسری اقدامات را به شرح زیر انجام دهید:

  • لباس های نازک بپوشید که امکان چروک افتادن آنها بسیار کم است
  • اگر قصد دارید به جایی سفر کنید که بسیار سرد است به جای پوشیدن یک یا دو لباس ضخیم که شستن و خشک کردنشان سخت از چند لباس نازک استفاده کنید چراکه تنها لازم است لایه زیرین را تنها بشویید
  • لباس کمی همراه خود داشته باشید علاوه این که جای کمتری را اشغال می کنند باعث می شود که لباس کمتری را بشویید هر چند شاید تعداد شستن بیشتر شود.
  • در طول سفر زیرپوش ها را بعد از هر بار استفاده بشویید ولی لباس ها رویی مثل تیشرت و شلوار تا چندین بار قابل پوشیدن هستند، همیشه از بوی لباس های خود مطمئن باشید و اگر بوی بدی دادند سریعا آن ها را  بشویید
  • همراه خود مواد شویند لازم جهت شست و شو داشته باشید به منظور اینکه مواد شوینده فضای کمتری را اشغال کنند به جای آوردن مواد شوینده با ظرف اصلی از ظروف کوچکتر و دربسته استفاده کنید.

در طول سفر وشستن لباس ها

  • در طول  سفر اگر در هتل اقامت دارید می توانید از ماشین های لباس شویی هتل ها استفاده کنید چراکه لباس شویی با چرخ خود در قسمت خشک کمک بسیار زیادی به شما در خشک کردن لباس ها خواهد کرد می توانید از مواد شوینده و خوشبو کننده های که قبل از سفر همراه خود آورده اید استفاده کنید، استفاده کردن از خوشبو کننده ها می تواند کمک زیادی به شما در جهت کمتر شستن لباس ها کند.
  • می تواندی به جای اینکه خودتون لباس های را بشویید و زمان تفریح خود را صرف آنها کنید از خدمات خشکشویی ها استفاده کنید بعضی از هتل ها نیز خود دارای این چنین خدماتی هستند، در صورتی که در هتل اقامت ندارید در اطراف محل اقامت می توانید خشک شویی پیدا کنید.
  • به یاد داشته باشید که در روزهای تعطیلی معمولا خشک شویی ها باز نمی باشند و سعی کنید لباس خود را قبل از تعطیلات تحویل بگیرید.
  • قبل از شستن لباس های حتما دوش بگیرید چرا که در صورت بو دادن بدن، بعد از پوشیدن لباس ها سریعا چرک می شوند و شست و شو لباس چندان به شما کمکی نکرده است.
  • اگر هتل شما دارای شوفاژ است و شما در فصلی هستید که آنها روشن هستند می توانید از آنها برای خشک کردن لباس استفاده کنید، به طوری که پس از شست و شو لباس تا جایی که می توانید آب آن را بگیرید و سپس بر روی رادیاتور قرار دهید.

جهت خشک کردن لباس می توان از روش های دیگری استفاده نمود:

  • خشک کردن در هوای آزاد که این روش در اماکن مرطوب چندان مناسب نیست و بسیار طول می کشد.
  • استفاده از اتو، این روش چندان مناسب  نیست ولی در شرایط ضروی می توان از آن استفاده کرد، برای این منظور آب لباس خود را پس از شست و شو تا جایی که امکان دارد، بگیرید سپس لباس را اتو بکشید تا خشک شود، البته این روش ممکن است سبب بزرگ شدن لباس شما شود.
  • استفاده از پنکه، این روش برای مناطق شمالی بسیار مناسب است، اگر در تابستان به شمال کشو سفر می کنید این روش توصیه می شود در این روش لباس های خود را پس از شست وشو و گرفتن آب آنها تا حد ممکن در جلوی پنکه قرار دهید تا به آرامی به باد پنکه خشک شوند اما از مشکلاتی که این روش دارد چندان برای کسانی که دارای کودک خردسال هستند مناسب نیست چرا که کودک ممکن است با دست پنکه منجر به ایجاد حادثه برای خود شود.

  • استفاده از سشوار یکی دیگر از روش هایی است که در طول این گونه سفرها می توان از آن استفاده کرد در این روش نیز پس از شست و شو لباس با مواد شویند و خوشبو کننده، تا حد ممکن آب آن را بگیرید سپس با باد گرم یا سرد سشوار به آرامی شروع به خشک کردن لباس های کنید، این روش  نسبت به روش استفاده از پنکه کم خطر تر و مناسب تر به نظر می رسد.

​​​​​​​

تیم تفریح یاب امیدوار است که این مقاله راهنمای خوبی برای شما بوده باشد.

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
تفریحات ساحلی قشم
1398/11/4
شاید در ابتدا تفریحات آبی ...
فرهنگ اسکان در طبیعت
1398/11/14
برای ا ...
فرهنگ جنگل گردی
1398/11/20
آش ...
راه های پیشگیری از بیماری در سفر
1398/11/10
راههای پیشگیری از بیماری در سفر کدامند ...
اقدامات لازم در زمان نیش زدن مار و عقرب
1398/11/3
گزش های مارهای سمی و عقرب ...