error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

تورهای لحظه آخر را از کجا پیدا کنیم ؟

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/12/28زمان مطالعه: 5 دقیقه, 7 ثانیه
0 نظر 1042 بازدید
تورهای لحظه آخر را از کجا پیدا کنیم ؟
تورهای لحظه آخر را از کجا پیدا کنیم ؟

از اوایل سال 90 شمسی بود که مفهومی تازه وارد گردشگری و تورهای ایرانی شد که قبل از آن فقط در کشورهای دیگر قابل مشاهده بود. تورهای لحظه آخری یکی از موارد عرضه شده توسط آژانس های مسافرتی برای مسافران خود می باشد تا آنها بتوانند با صرف هزینه های کمتر از این تورها برخوردار شوند.

شاید برای شما این سوال مطرح شود که تور لحظه آخری از کجا وارد بازار عرضه می شود. برای پاسخ به این پرسش باید این نکته را در نظر داشت که با گسترش ارائه تورهای گردشگری و رونق پیدا کردن گردشگری خارجی بسیاری از ایرلاین ها و آژانس های مسافرتی اقدام به برگزاری تور برای مسافران خود می کنند با توجه به فراوانی عرضه و عمده بودن خدمات امکان خرید ارزان تر برای آژانس ها فراهم می شود و به دنبال آن تورهای ارزان تر به مسافران عرضه می شود. در حقیقت عامل اصلی کاهش قیمت ها در مورد تورها وجود رونق در بازار و فراوانی عرضه و تقاضا می باشد. در کنار این رونق روزهایی در هر فصل وجود دارند که ممکن است به دلایل مختلف میزان استقبال از این تورها مانند روزهای عادی نباشد بنابراین در روزهای پایانی منتهی به برگزاری تور این امکان وجود دارد که تور به صورت تور لحظه آخر عرضه شود.

مهمترین مسیرها در تورهای لحظه آخری:

یکی از عوامل مهم در ارائه تورهای لحظه آخری وجود چارتر در آن مسیر است که این موضوع هم دارای رابطه مستقیمی با میزان استقبال مخاطبان در آن مسیر دارد. به طور ویژه پر طرفدارترین مسیر گردشگری ایرانیان تور استانبول است و از این جهت تور لحظه آخری استانبول معمولا در اکثر مواقع سال وجود دارد. در کنار این مسیر سایر مسیرهای مرتبط با تور ترکیه نیز ممکن است به صورت  لحظه آخری و در مسیرهایی مانند تور لحظه آخری آنتالیا یا تور لحظه آخری کوش آداسی عرضه شوند اما باید توجه داشت که میزان عرضه تورهای لحظه آخری در این مسیرها به شدت از مسیر اصلی تور لحظه آخری ترکیه یعنی تور ارزان استانبول کمتر است. از دیگر مسیرهایی که تور لحظه آخری در آن دارای رونق زیادی است تور لحظه آخری گرجستان است. در سال های اخیر استقبال از تور گرجستان بالا رفته و همین امر باعث گسترش تور ارزان گرجستان شده است.سایر مسیرها مانند تور لحظه آخری دبی، تور لحظه آخری ارمنستان، تور لحظه آخری مالزی و تور لحظه آخری تایلند از تورهای خارجی هستند که این گونه تورها در آنها عرضه می شوند. در کنار این مسیرها، تورهای داخلی نیز در برخی موارد به صورت تور آفر عرضه می شوند که سه مسیر تور لحظه آخری مشهد، تور لحظه آخری کیش و تور لحظه آخری قشم از مهمترین آنها هستند و بنابراین اگر به دنبال تور ارزان مشهد و یا تور ارزان کیش هستید همیشه باید انتظار عرضه چنین تورهایی را داشته باشید.

تورهای لحظه آخری چه زمانی عرضه می شوند؟

عرضه این تورها در مسیر های مختلف متفاوت می باشد. به عنوان نمونه تور لحظه آخری استانبول معمولا در نیمه دوم فروردین ماه، مهر  و آبان و در برخی موارد اسفند ماه عرضه می شود. هرچند که این امکان نیز وجود دارد که تور لحظه آخری استانبول را در تابستان هم پیدا کنید اما معمولا در میان هفته هایی که هیچ گونه تعطیلی در آن وجود ندارد این اتفاق روی می دهد و بطور طبیعی در زمان اوج سفر چنین شرایط عرضه ای وجود ندارد. تور لحظه آخری آنتالیا نیز عمدتا در فصول غیر از تابستان عرضه می شود از آنجائیکه پروازهای تور آنتالیا بسیار محدودتر از پروازهای تور استانبول می باشند بنابراین قیمت آنها در فصل اوج چندان دچار تغییر نمی شوند. همین زمان بندی برای تور لحظه آخری گرجستان و تور لحظه آخری ارمنستان نیز وجود دارد و عمده عرضه این تورها در فصول غیر از تابستان می باشد. اما در مورد مسیرهای جنوب شرق آسیا معمولا شرایط متفاوت است زیرا بهترین فصل سفر به این مقاصد پاییز و زمستان است بنابراین برای خرید تورهای لحظه آخری مالزی و تور لحظه آخری تایلند احتمالا تابستان زمان بهتری خواهد بود.

شرایط تورهای لحظه آخری:

همانطور که ذکر شد تورهای لحظه آخری معمولا در روزهای پایانی منتهی به برگزاری عرضه می شوند پس برای کسانی که به دنبال تورهای ارزان هستند زمان تصمیم گیری اندکی وجود دارد و باید به سرعت تور لحظه آخری خود را انتخاب کنند و نسبت به خرید اقدام کنند و بار سفر را بسته و عازم سفر شوند بنابراین زمانی برای برنامه ریزی بلند مدت برای آن نوع از تورها وجود ندارد. برخی افراد اما با این فکر که همیشه این گونه تورها وجود دارند برای خود برنامه ریزی می کنند و خرید خود را موکول به روزهای پایانی می کنند که این گونه تصمیم گیری بسیار ریسک بالایی دارد چون در بسیاری از موارد نه تنها تور ارزان نصیب فرد نمی شود بلکه ممکن است تور با رقمی بسیار بالاتر از رقم معمول بوده یا کل ظرفیت پروازه به اتمام رسیده باشد و فرد فرصت سفر را از دست بدهد.

نکته مهم دیگری که در مورد تورهای لحظه آخری وجود دارد این است که این تورها دارای ظرفیتی محدود هستند. از آنجائیکه این نوع تور به واسطه ماهیت خود در روزهای انتهایی عرضه می شود عمدتا ظرفیت پرواز از قبل به فروش رفته و فقط تعدا اندکی برای فروش باقی مانده است و چون رقم تورهای لحظه آخری کمتر ست به سرعت به فروش می رسد بنابراین این گونه انتخاب خوبی برای مسافرت های گروهی نیست چرا که ممکن است بعد از هماهنگی بسیار زیاد با تعدا افراد بالا نهایتا با کمبود ظرفیت روبرو شوید پس توصیه بر آن است که در زمان هایی که قصد سفر با تعدا بالا را دارید ریسک خرید تور لحظه آخری را به جان نخرید.

در ایران به واسطه تورهای لحظه آخری مسافران منتظر دریافت یک پیشنهاد ویژه خرید تور می نشینند تا در لحظه آخر بتوانند تور خود را خریداری کنند اما این پیشنهاد جذاب ممکن است تعطیلات آنها را خراب کرده و در آنجا خدمات با کیفیتی در انتظار مسافران نباشد اما اگر آژانس مورد اطمینانی را انتخاب کنید هم از امتیازات قیمتی تورهای لحظه آخری برخوردار می شوید و به طور همزمان خدمات با کیفیتی را نیز دریافت خواهید کرد.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
ون لایف
1398/7/30
سبک زندگی ون لایف و زندگی در طبیعت ...
ون لایف قسمت دوم
1398/7/30
سبگ زندگی ون لایف و چالشها ...
خانه موزه مقدم، حسن آباد
1398/8/6
موزه مقدم محل زندگی خاندان ...
تورهای لحظه آخر را از کجا پیدا کنیم ؟
1398/12/27
از اوایل سال 90 شمسی بود که مفهومی تازه وارد گردشگ ...
تعطیلات عید سال ۹۹ تا چه روزی است؟
1398/12/4
با شروع سال جدید، محصلان و ...
ساعت تحویل سال 1399هجری شمسی
1398/11/28
همانطور که می دانیم هر سال ...