error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

با بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران آشنا شوید

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 2 دقیقه, 53 ثانیه
0 نظر 1771 بازدید
با بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران آشنا شوید
با بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران آشنا شوید

این روزها با توجه به گسترش وسایل حمل و نقل ، روز به روز به تعداد مکان های گردشگری در دنیا اضافه خواهد شد. ایران نیز از این امر مستثنا نیست.اغلب مردم با در اختیار داشتن چندین گزینه محدود هرساله به مسافرت های تکراری می روند، غافل از اینکه مکان های زیبا و بکری در ایران در انتظار آن ها می باشد.


از این رو تفریح یاب قصد دارد دراین مقاله چندین مکان بکر را برای سفرهای بعدی به شما پیشنهاد می کند :

دشت شیمبار
شیمبار یا شیرین بهار، جلگه ای سبز واقع  در مرز میان استان خوزستان و چهارمحال بختیاری درشمال خوزستان می باشد.از دیدنی های دشت شیمبار کوه قلندران است که پر از انگورهای یاقوتی است که مالک خصوصی ندارد.این دشت سبز، مسیر اصلی کوچ عشایر بختیاری از مناطق گرم خوزستان به سمت کوهرنگ و زردکوه و مناطق سردسیر چهارمحال و بختیاری است.در مرکز دشت شیمبار تالاب وسیعی با وسعت 2 هزار هکتار قرار دارد. این تالاب در مسیر راه پرندگان مهاجری مانند حواصیل، چنگر و کشیم قرار دارد و از این بابت بسیار حائز اهمیت است.

دشت شیمبار
دشت شیمبار

بهشت گمشده
ییلاقی سرسبز و بسیار خوش آب و هوا در شهرستان مرودشت واقع در استان فارس وجود دارد که به بهشت گمشده معروف است. جایی تماشایی که درواقع اسمش، تنگ بستانک است و بهشت طبیعت‌گردها و گردشگران محسوب می‌شود. آبشار، کوچه باغ‌های روستایی، جنگل‌ دیدنی و دریاچه‌ سد در کنار هم، این منطقه را به یکی از بهترین مناطق گردشگری در ایران تبدیل کرده است.

بهشت گمشده
بهشت گمشده

دهکده جهان نما
جهان نما یک دهکده ییلاقی در استان گلستان است. این منطقه منحصر به فرد در میان رشته کوه های البرز قرار دارد که بر فراز آن می توان دشت گرگان و دریا را نظاره کرد. چشم اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته این روستا در همه فصول پذیرای گردشگران است و جایی است که طبیعت در جای جای آن زیبایی اش را به رخ می کشد. جهان نما در تمام طول سال قابل دسترسی است و مکان مناسبی برای کسانی است که می خواهند از گرما به منطقه ای ییلاقی و خنک پناه ببرند.

دهکده جهان نما
دهکده جهان نما

طارم
دنیایی از سکوت و زیبایی، تلفیقی دلنشین از رود و کوه و جنگل و دشت؛ . وقتی از گردنه های سخت و سردسیری مسیر زنجان به طارم می گذری هیچ به ذهنت هم خطور نمی کند که چه بهشت زیبایی انتظارت را می کشد. شهرستان «آب بر» مرکز طارم است که از منجیل حدود 50 کیلومتر و از زنجان حدود 90 کیلومتر فاصله دارد.

طارم
طارم

مارکده 
روستای مارکده یکی از روستای استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد. این روستا بسیار بکر و با طبیعتی فوق‌العاده است. در همه طرف روستا آب زاینده‌رود دیده می‌شود و اطراف رودخانه را هم باغ‌ها و درخت‌های بلند قامت پوشانده است. درست انگار قدم به یک تابلوی نقاشی گذاشته‌اید.

مارکده
مارکده

الموت
الموت را نیز می‌توان یکی از مناطق فوق‌العاده زیبا در ایران دانست. جاده از قلعه الموت و داستان‌های شگفت‌انگیزش، جاذبه‌های طبیعی زیاد دیگری نیز در الموت وجود دارد که دریاچه اوان، دژ الموت، جاده الموت و کوه‌هایش از جمله این جاذبه‌ها هستند.

 

الموت
الموت

 

تفریح یاب خواندن مقاله ی زیر را به شما پیشنهاد میکند:

 پنج شهری که به عنوان گران ترین شهرهای دنیا معروف شده اند.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
آیا از درمان سبز یا طبیعت درمانی چیزی می دانید؟
1398/10/15
محققان و پژوهشگران کثیری م ...
سرچشمه زاینده رود کجاست؟
1398/10/22
زاینده رود به معنی رود زندگی‌بخش، بزرگترین رودخان ...
کفش مناسب کوهنوردی
1398/10/18
برای هرکاری که میخواهیم ان ...
راههای مقابله با حمله حیوانات
1398/10/19
اگر شما هم می خواهید طبیعت نورد باشید و از سفر خود ...