error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

گوشتخواری یا گیاه خواری؟

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 2 دقیقه, 6 ثانیه
0 نظر 1223 بازدید
گوشتخواری یا گیاه خواری؟
گوشتخواری یا گیاه خواری؟

گوشتواری یا گیاه خواری؟

روزانه شاهد افزایش جمعیت در کل جهان هستیم و این روند به صورت صعودی در حال پیشرفت است.

استفاده بی رویه از گوشت حیوانات می تواند هم به اکوسیستم و هم به سلامتی بدن انسان ضرر های بسیار جدی وارد کند.

این ها فقط و فقط مشکلاتی هستند که از مصرف بیش از حد گوشت حیوانات سالم به وجود می آیند و این مسئله که به آن ها مواد شیمیایی هم خورانده می شود یک بحث با انواع بیماری و مضراتی است کاملا جدا.

همانطور که می دانید روزانه داخل دامداری ها مرغداری ها و پرورش ماهی ها بسیاری مواد شیمیایی و هرمون های مصنوعی همراه با غذا به این موجودات به منظور افزایش حجم و وزن و سود دهی اقتصادی بیشتر به آنها خورانده می شود و این ها مضرات شدیدی برای انسان ها دارند که در متن زیر به انواع این ضرر ها اشاره می کنیم.

 

مضرات مصرف گوشت قرمز:

یکی از این مضرات التهاب است ساختار و بافت گوشت قرمز به صورتی است که هضم آن برای انسان حتی اگر خوب پخته شده باشد سخت است و این موضوع باعث افزایش آنزیم های گوارشی می شود و در سنین کم  با باقی ماندن اسید چرب امگا 6 در بدن موجب درد و التهاب می شود و از عوارض التهاب از لوزه درد مفصل و زخم می توان نام برد.

دومین مشکل جدی سرطان است

گوشت دارای مواد شیمیایی سمی ارگانیک است مثل دیوکسین ذره ای که از خاکستر دستگاه زباله سوز منتشر شده و روی علوفه دام می نشیند و به بدن دام وارد می شود و موجب  اختلالات در سیستم ایمنی بدن و با مختل کردن سلول های بدن باعث سرطان می شود

همچنین گوشت قرمز به علت داشتن اسید های چرب امگا3 پایین و امگا 6 بالا موجب بالا رفتن کلسترول خون می شود و ارتباط مستقیمی با قلب دارد و همین موضوع علت فشار خون هم هست.

در دامداری ها به گاو ها برای افزایش وزن یا شیر دهی بیشتر و یا جلوگیری از ابتلا به بیماری های شایع از آنتی بیوتیک های خاص استفاده می شود و این موضوع باعث می شود با انتقال این داری از طریق خوراکی به انسان بدن انسان ها یا دچار بیماری شود و یا به دارو ها مقاوم شود.

یکی دیگر از ضرر های گوشت قرمز پیری زودرس است همچنین مصرف سبزیجات می تواند با تامین انتی اکسیدان ها و مهار کردن رادیکال های آزاد علائمی مثل چین و چروک و فرسودگی چهره و سرطان را ازبین ببرد

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
نان های بومی کشور های مختلف
1398/11/18
یکی از وعده های اصلی و مهم ...
پیتزا اهل کجاست
1398/10/17
پیتزا غذایی معروف با طرفداران زیاد در سایر کشور ها ...
غذا های محلی لرستان
1398/11/7
در این مقاله غذاهای مختف استان لرستان معرفی و در م ...
مزایای پنیر موزارلا کاله
1399/2/10
در این مقاله با پنیر موزارلا بیشتر آشنا شوید ...