error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

چه فصلی کجا سفر کنیم؟

لیلا فردوسی نویسنده: لیلا فردوسی
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 2 دقیقه, 48 ثانیه
0 نظر 1304 بازدید
چه فصلی کجا سفر کنیم؟
چه فصلی کجا سفر کنیم؟


در هر فصلی بنا به سلیقه شخصی میتوان به شهرهای مختلف سفر کرد  اما مهم اینست که بتوان از سفر لذت برد و با توجه به زمان و هزینه صرف شده بهتر است به جایی سفر کنیم که پشیمان نشویم .مثلا در فصل سرما به مناطق گرمسیر و در فصل گرما به مناطق سردسیر سفر کنیم . دقیقا مانند زمان قدیم که به همین صورت بوده و مردم ییلاق وقشلاق میکردند .کشور ایران دارای بهترین ویژگی ها برای سفر کردن در فصول مختلف است .ایران کشوری است که هم دارای جاذبه های طبیعی و هم دارای جاذبه هایگردشگری و باستانی است.

مناطق شمالی کشور


چه زمانی به شهرها و مناطق شمالی کشور سفر کنیم ؟
با توجه به اینکه در مناطق شمالی کشور بارش باران بیشتر از دیگر مناطق کشور است پس بهتر اینست که در ماههایی سفر کنیم که بارش  باران و سردی هوا کمتر باشد.البته این مناطق در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد ولی بهتر است در فصل سرما و در مرداد ماه که هوا بسیار گرم و شرجی میشود به انجا سفر نکنیم.

منطقه کویری ایران


چه زمانی به کویر سفر کنیم؟
روزهای کویر بسیار گرم است و رطوبت هوا در این مناطق بسیار کم است بنابر این اصل اختلاف دما در شب وروز بسیار زیاد است و در بیشترفصل های سال مناسب سفر نیست و فقط دو ماه اول سال و ابتدای پاییز بهترین زمان سفر به این مناطق است.فقط نکته مهم اینست که در سفر به این مناطق باید یک نفر بلد راه همراه داشته باشیم.

مناطق جنوبی ایران


چه زمانی یه مناطق جنوبی کشور سفر کنیم؟
خط ساحلی این منطقه  دارای اب و هوای بسیار گرم است و در بعضی از ماههای سال دارای اب و هوای شرجی میشود و برای سفر در تابستان انتخاب خوبی نیستند. در تابستان این مناطق به خرما پزون معروف هستند زیرا اب و هوای بسیار گرم دارند.اما بهترین زمان سفر به این مناطق پاییز و زمستان است .

مناطق مرکزی ایران


چه زمان به مناطق مرکزی کشور سفر کنیم؟
مرکز ایران  دارای جاذبه های طبیعی و باستانی بسیار است.بیشتر شهرهای این منطقه کویری هستند و برای سفر به این مناطق دقت به زمان سفر بسیار حایز اهمیت است .این شهرها معماری خاصی دارند که برای بسیاری از مسافران جالب توجه است.در فصل بهار سفر به این مناطق بسیار لذتبخش است اما از اوایل بهار تا اواخر تابستان و حتی تا اخر پاییز میتوان به شهرهای ان مانند اصفهان ویزد و کاشان  سفر کرد و بسیار لذت برد. در فصل بهار که به شهرستان کاشان سفر کنید میتوانید از عطر گلاب آن استفاده کنید.بهترین فصل که میتواند تمام زیباییهای منطقه را به شما عرضه کند فصل بهار است.

مناطق غربی کشور


چه زمان به مناطق غربی کشور سفر کنیم؟
این مناطق طبیعت خنکی دارند و در انجا میتوانید ابشارهای متعددی را ببینید . البته این ابشارها فصلی هستند و در زمانهای زمانهای مشخصی جریان دارند.از ابتدای فروردین تا نیمه شهریور میتوانید به این مناطق سفر کنید .از ابتدای پاییز در این مناطق برف های سنگین و باران های سیل اسا شروع به باریدن میکند و اب و هوا بسیار سرد میشود.اگر قصد سفر در پاییز و زمستان دارید باید از زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی غافل نشوید.

تفریح یاب خواندن مقاله های زیر را به شما توصیه میکند

در زمستان به کجا سفر کنیم؟

با بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران اشنا شوید؟

در سفر به چه وسایلی نیاز داریم؟

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
خطرات سفر در بیابان
1398/11/5
سفر کردن یکی از راه‌های گریز از زندگی پرمشغله امرو ...
فرهنگ اسکان در طبیعت
1398/11/14
برای ا ...
نکاتی که برای سفر به تایلند باید بدانید
1398/10/21
سفر به کشورهای مختلف آسیایی از جذابیت های خاص خود ...
فرهنگ مسافرت
1398/11/10
در این مقاله تعدادی از آداب مسافرت را برای شما توض ...
اصول غار نوردی
1398/11/4
غار نوردی امروز به یکی از ...