error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

شلوغ ترین و خلوت ترین مکانها در تعطیلات عید 99

فاطمه صبا نویسنده: فاطمه صبا
زمان انتشار: 1398/11/29زمان مطالعه: 4 دقیقه, 23 ثانیه
0 نظر 1759 بازدید
شلوغ ترین و خلوت ترین مکانها در تعطیلات عید 99
شلوغ ترین و خلوت ترین مکانها در تعطیلات عید 99

تمامی افراد پس از یک سال کار و تلاش بی وقفه به دنبال آن هستند تا از روزهای تعطیل و اوقات فراغت خود نهایت لذت و بهره را ببرند؛ بنابراین در تعطیلات عید نوروز که به نوعی در آخر سال قرار می گیرد نهایت تلاش خود را می کنند تا با صرف کمترین هزینه بیشترین استفاده را از تعطیلات خود بکنند. تیم تفریح یاب به دنبال کمک به شما همراهان همیشگی آن تصمیم گرفت تا طی مقاله ای شلوغ ترین و خلوت ترین مکان ها را در ایران در زمان تعطیلات به شما معرفی کند؛ در ضمن می توانید با مطالعه دیگر مقالات این سایت از اماکن تفریحی هر شهر و منطقه ای به خوبی آگاه شوید و به منطقه ای سفر کنید که بیشترین علاقه را به آن دارید. 

به طور معمول شلوغ ترین مکان ها و شهرها در زمان تعطیلات نوروز شهرهایی هستند که دارای آب و هوای خوش و معتدل باشند. این موضوع باعث می شود تا مردم بتوانند به راحتی به تفریح خود بپردازند بی آن که نگران سرماخوردگی و مشکلات سردی ناگهانی هوا و یا حتی بارش برف و باران باشند. چنین شهرهایی با این مشخصات عبارتند از: شیراز، اصفهان، یزد و... برخی از شهرها نیز که از ماه های دوم بهار تا اواسط پاییز دارای آب و هوای بسیار گرم و شرجی می باشند در زمان تعطیلات عید نوروز پذیرای مسافران بسیاری می شوند؛ زیرا چنین شهرهایی در اوایل فروردین ماه دارای آب و هوای بسیار عالی و بهاری بوده و مسافران از بودن در این مناطق لذت بسیاری می برند؛ و اما در مورد خلوت ترین مکان ها در تعطیلات عید می توان به شهرهایی اشاره کرد که دارای امکانات مناسب برای توقف و سکنی مسافران نیستند و در کنار آن از آب و هوا و وضعیت جوی خوبی نیز برخوردار نمی باشند. در ادامه به معرفی هر یک از این شهرها میپردازیم. 

اصفهان:

اگر به دنبال سفر به اصفهان می باشید بهتر است پیش از حرکت اقدام به رزرو هتل یا مسافرخانه کرده باشید، زیرا در فصل تعطیلات عید، اصفهان یکی از بزرگ ترین مقاصد گردشگری است. این گردشگران تنها گردشگران داخلی نیستند بلکه تورهای خارجی بسیاری نیز در زمان تعطیلات عید توریست ها را به ایران می آورند و اصفهان از اولین شهرهایی است که توریست ها به دیدن آن می روند. 

شیراز:

شیراز نیز جز شلوغ ترین مقاصد گردشگری در بین شهرهای ایران می باشد. این شهر به دلیل داشتن اماکن تاریخی و باستانی بسیار زیاد طرفداران بسیاری دارد. اما شهر شیراز به دلیل آب و هوای بسیار گرم در فصل تابستان پذیرای مسافران کمتری است، در عین حال در همین شهر در زمان تعطیلات عید امکان آن نیست که به منطقه ای دیدنی و تاریخی بروید و با شلوغی مواجه نشوید. 

شهر های شمالی کشور:

بسیاری از افراد در زمان تعطیلات عید به دلیل آن که درگیر دید و بازدیدهای عید هستند و یا مشاغل بسیار مهمی دارند و نمی توانند تمام چهارده روز تعطیلات را به مرخصی بروند ترجیح می دهند تا به شهری نزدیک رفته و از فرصت کم خود نهایت استفاده را ببرند. اولین مقصدی که به ذهن افراد به خصوص ساکنان تهران، کرج و اطراف آن می رسد مسافرت به شهرهای شمالی است. با آن که در زمان عید و در آغاز فصل بهار بیشترین حجم بارندگی ها در شمال کشور وجود دارد، اما امکانات بسیار زیاد آن همچون امکانات اسکان که شامل ویلاهای مجهز، مسافرخانه ها و حتی خانه های اجاره ای به همراه شهربازی ها و اماکن تفریحی، همجواری با دریا و جنگل و...باعث می شود که وضعیت بد آب و هوایی و گاهی باران های مداوم نادیده گرفته شوند و این شهرها که شامل کلاردشت، رشت، گیلان، گرگان، گنبد کاووس، محمود آباد و...می باشند به یکی از قطب های گردشگری تعطیلات تبدیل شوند.

و اما در ادامه به معرفی برخی شهرهایی می پردازیم که در فصل تعطیلات، به خصوص تعطیلات نوروزی از تراکم جمعیت و مسافران بالایی برخوردار نیستند و جز الویت گردشگران به حساب نمی آیند. 

ایلام:

شهر ایلام که مرکز استان ایلام نیز می باشد دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری می باشد اما این شهر به دلیل واقع شدن در میان رشته کوه های زاگرس حتی در فصل تابستان نیز دارای آب و هوای بسیار خنکی می باشد. 

زنجان:

شهر زنجان یکی از مناطقی است که دارای نقاط گردشگری و صنایع دستی بسیاری می باشد، اما به دلیل سردی هوا و صعب العبور شدن راه ها در زمان بارندگی پذیرای مسافران بسیاری نمی باشد. 

کرمان:

یکی از شهرهایی که دارای تاریخچه و پیشینه باستانی قوی می باشد و هنوز هم یادگار گذشتگان همچون ارگ بم در آن پابرجا است و دارای آب و هوای گرم است و به همین دلایل می تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری باشد، اما به علت آن که امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای مسافران در آن وجود ندارد غالبا الویت افراد برای مسافرت نمی باشد. 

تمامی شهرهای ایران از لحاظ آثار باستانی و تاریخی و یا پدیده های طبیعی بسیار غنی می باشند و هر کدام به خودی خود می توانند قطب گردشگری بسیار مناسبی باشند، اما نبود امکانات رفاهی و تفریحی و همچنین میزان امنیت یا دیگر موارد باعث می شود تا برخی از شهرها در لیست مسافران قرار نگیرند. 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
طراحی لوگو برای کافی شاپ
1398/4/27
با وجود سلایق و نظرات مختلف صاحب کافه در بررسی و ا ...
کسب و کارهای کوچک خانگی گردشگری
1398/11/8
در این مقاله به بررسی کسب ...
کاروانسرای خانات، میدان شوش
1398/8/11
کاروانسرای خانات یکی از اماکن تاریخی و گردشگری تهر ...
سالن کنسرت هتل اسپیناس پالاس تهران
1398/9/4
هتل اسپیناس پالاس تهران، یکی از لوکس‌ترین و گران‌ق ...