error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بازارچه های مرزی ایران کدامند؟

فاطمه صبا نویسنده: فاطمه صبا
زمان انتشار: 1398/11/28زمان مطالعه: 4 دقیقه, 13 ثانیه
0 نظر 4445 بازدید
بازارچه های مرزی ایران کدامند؟
بازارچه های مرزی ایران کدامند؟

بازارچه ها، پاساژها، بازارها و مراکز خرید همواره یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین اماکن در مسافرت ها می باشند. امکان ندارد به مکانی سفر کنید و بازارهای محلی، پاساژها یا بازارهای دست فروشی آن جا نروید. بازارچه های مرزی در نقاط مرزی کشور واقع شده اند و دارای انواع و اقسام اجناس با کیفیت خارجی و با قیمتی بسیار ارزان می باشند. در ابتدا بیایید نگاهی با هم به موضوع مرز، نقاط مرزی و منطقه آزاد بیاندازیم و سپس با همراهی تیم تفریح یاب شرح ویژگی ها، مزایا و معایب هر یک از بازارچه های مرزی را مورد بررسی قرار دهیم. نقاط مرزی کشور به دلیل همجواری با دیگر کشورها و وجود مرز مشترک توانایی و پتانسیل واردات کالاهای خارجی بسیاری را به کشور دارند؛ بنابراین در این اماکن می توانید کالاهای خارجی متنوع بسیاری را که برای سلیقه های گوناگون تولید شده اند، پیدا کنید. برخی از نقاط مرزی کشور به نام منطقه آزاد به حساب می آیند. در این مناطق ورود انواع کالاها و حتی ماشین های خارجی به کشور بلامانع است. اما به طور مثال شما نمی توانید با ماشینی که به منطقه آزاد آورده اید به باقی شهرهای کشور سفر کنید. زیرا در آن صورت بایستی هزینه گمرک آن را پرداخت کنید که تقریبا به اندازه قیمت خود ماشین تمام می شود. اما در مناطق مرزی و آزاد چون غالب اجناس بدون پرداخت هزینه گمرک به داخل کشور وارد می شوند، معمولا کالاها قیمتی بسیار ارزان تر از بازارهای داخلی پیدا می کنند. 

بازار بانه

بانه یکی از شهرهای استان کردستان می باشد. این شهر که غالب فعالیت مردم ساکنش را تجارت تشکیل می دهد به عنوان شهری تجاری نیز به ثبت رسیده است. در این شهر پاساژهای بسیار بزرگ و چند طبقه، بازار دست فروشان و مغازه ها و فروشگاه های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها اجناس متفاوتی را ارائه می کنند. به طور مثال ممکن است برای خرید البسه به بانه رفته باشید اما در راه برگشت انواع و اقسام لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بسیاری چیزهای دیگر را نیز با خود آورده باشید؛ زیرا تنوع اجناس، کیفیت مطلوب و قیمت بسیار ارزان آن ها اجازه نمی دهد از خرید این اقلام منصرف شوید.   

بازارچه مرزی سیرابند 

در حدود 20 کیلومتری شهر بانه، بازارچه مرزی سیرابند قرار گرفته که دارای تنوع اجناس بسیار بالایی می باشد و به دلیل نزدیکی به شهر بانه غالبا مسافران زیادی به این بازارچه نیز می روند. 

بازارچه مرزی مهران

این بازار نیز یکی از پر رونق ترین و محبوب ترین بازارهای مرزی ایران می باشد. مرز مهران در استان ایلام قرار گرفته و دارای تراکم جمعیت عبوری بسیار بالایی می باشد؛ هم مرزی با عراق و عبور زائران کربلا و نجف از این مرز باعث شده تا بازار مرزی مهران از پیشرفت و رونق بسیار چشمگیری برخوردار شود.

بازار مرزی جوانرود

جوانرود یکی از شهرهای زیبا و مرزی استان کرمانشاه می باشد که جمعیت بسیار زیادی را در خود جای داده است. این شهر مرزی دارای بازارچه مرزی نیز می باشد که انواع و اقسام اقلام خوراکی، بهداشتی و تزئینی و...را برای فروش به مسافران و مشتریان عرضه می کنند. پیش از وقوع زلزله در این شهر، جمعیت بسیاری برای بازدید و خرید از این بازارچه به جوانرود سفر می کردند. اگر به کرمانشاه سفر کردید یادتان نرود از این شهر نیز دیدن کنید. 

بازار جلفا

یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین اماکن در استان آذربایجان شرقی، شهر جلفه است که در حدود 25 سال پیش بازارچه مرزی آن نیز تاسیس شد. شهر جلفا در قسمت جنوبی رودخانه ارس قرار گرفته است. جلفا، رودخانه و چند شهر دیگر در این منطقه به نام منطقه تجاری ارس نام گرفته اند. پس از اعلام منطقه آزاد بودن این شهر، روز به روز بر اهمیت این شهر افزوده شد و جلفا بیش از پیش مهم گشت. 

بازار مرزی بیله سوار

شهر بیله سوار واقع در قسمت شمالی اردبیل یکی از بازارها و نقاط مرزی بسیار مهم است. سابقه گمرک در ایران به بیش از دویست سال تجاوز می کند که در این میان شهر بیله سوار دارای گمرکی است که از دویست سال پیش تا کنون فعال باقی مانده و هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهد. بیله سوار یکی از راه های ورود به کشور آذربایجان است و همین موضوع بر اهمیت این شهر بسیار افزوده است. وجود کالاهایی با قیمت ارزان و کیفیت مناسب باعث رونق این بازارچه مرزی شده است.

بازار ساحلی و مرزی آستارا

به طور حتم بسیاری از ما نام آستارا را شنیده ایم ولی شاید تاکنون فرصت مناسبی برای سفر به این منطقه پیدا نکرده ایم؛ پس بهتر است قبل از رفتن به این منطقه اطلاعاتی هرچند مختصر درباره آن داشته باشیم. آستارا شهری در شمال استان گیلان است و یکی از مرزهای مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان می باشد. همین امر نزدیکی به کشور آذربایجان باعث شکل گیری بازار مرزی آستارا شد که با وجود همکاری های بسیار میان تاجران ایرانی و آذربایجانی از رونق بسیار زیادی برخوردار شد. 

انواع پنیرها در جهان

آدرس کارتینگ های ایران

 

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
در دید و بازدید عید نوروز 99 چه خوراکی هایی بخوریم؟
1398/11/24
در این مقاله به بررسی مواد ...
سالن کنسرت هتل اسپیناس پالاس تهران
1398/9/4
هتل اسپیناس پالاس تهران، یکی از لوکس‌ترین و گران‌ق ...
طراحی داخلی کافه رستوران های مدرن
1398/4/23
برای دکوراسیون و طراحی کاف ...
تالاب گاو خونی اصفهان
1398/10/5
تالاب بین‌المللی گاوخونی ی ...
وضعیت سلامتی استاد شجریان
1398/12/1
توضیح بیماری استاد محمد ...
بررسی مسجد جامع عتیق اصفهان
1398/5/6
مسجد جامع عتیق یکی از مهمترین و بزرگترین مساجد جها ...