error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

در زمستان به کجا سفر کنیم؟

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 35 ثانیه
0 نظر 1747 بازدید
در زمستان به کجا سفر کنیم؟
در زمستان به کجا سفر کنیم؟

اقلیم فوق العاده ایران باعث شده است که درهر فصل شاهد آب و هوای مختلفی در هر گوشه ایران باشیم.
در فصل زمستان مناطق بسیاری وجود دارند که می توان به عنوان مقصد سفر ما انتخاب شوند، از جنوب ایران که از سرمای شدید در امان هستند و می توان روی شن های گرم خلیج فارس قدم زد تا مناطق سفید و برفی که می توان بهترین لذت برف بازی را تجربه کرد.


تفریح یاب قصد دارد در این مقاله جاذبه های گردشگری ایران در فصل زمستان را به شما معرفی کند:


چشمه آب گرم سیاهکش 
در 65 کیلومتری غرب بندر خمیر روستایی وجود دارد به نام روستای نیمه کار که این روستا در کنار رودخانه ای به نام سیاه کش قرار گرفته است. پس از گذر از روستا در امتداد رودخانه به سمت شمال که پیش بروید به آبگرمی می رسید که زیبایی آن در دل این منطقه خشک حیرت انگیز است. این آبگرم که محلی ها معتقدند خواص درمانی و شفابخشی فوق العاده ای در درمان ارتروز، روماتیسم و گرفتگی عضلات دارد به سیاهکش معروف است.  ماهی درمانی طبیعی رایگان با وجود ماهی های ریز در آب این چشمه از دیگر خواص منحصربفرد این چشمه است.علت نامگذاری این آبگرم به سیاهکش بدین دلیل است که گفته می شود در قدیم فردی سیاه چهره در این آبگرم در حال شنا غرق می شود و از آن پس محلی ها آن را سیاه کش می نامند.نبود هیچگونه امکانات خدماتی این چشمه را به چشمه ای بکر و دست نخورده در استان تبدیل نموده است
منبع : تریپ با ما 

چشمه آب گرم سیاهکش


غار نمکی قشم 
در لیست مناطق جذاب و دیدنی قشم غارنمکی وجود داردرکه در 100 کیلومتری شهر قشم وجود دارد.قشم که به عنوان مامنی امن برای دور بودن از سرمای زمستان است از اوایل آبان تا اواخر فروردین به جزیره ای از شگفتی تبدیل می شود.غار نمکی قشم یکی ازآن شگفتی هاست این غار که به آن نمکدان هم معروف است، بزرگترین غار نمکی جهان است. در کف این غار جریان هایی از آب نمک قابل مشاهده است که منظره فوق العاده ای را برای بازدید کنندگان پدید می آورد. رطوبت هوای جزیره و نفوذ آب در غارها سبب چکیده شدن آب نمک اشباع شده بر بدنه قندیل ها می شود و باعث به وجود آوردن پیوسته این قدیل ها می شود.

غار نمکی شم

دره ستارگان 
اگر فصد ماجراجویی در این فصل دارید تفریح یاب شما را به جزیره قشم و دره ستارگان دعوت می کند.براساس افسانه مردم محلی سال ها قبل این دره در اثر برخورد شهاب سنگ با زمین به وجود آمده است. به همین دلیل نام آن را در زبان محلی استاره کفته می گویند. البته مردم بومی قشم معتقدند که این مکان محل رفت و آمد اجنه است از رفت آمد به هنگام شب در آن واهمه دارند! دره ستارگان به عنوان بخش بزرگی از ژئو پارک جزیره قشم در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است و دارای اهمیتی جهانی است و می تواند در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان برای شما قرار بگیرد.
میتوانید با خواندن این مقاله اطلاعات بیشتری از این منطقه به دست آورید:
دره ستارگان کجاست؟ چگونه به آنجا سفر کنم؟

دره ستارگان

کاخ آپادانا در شوش 

مناطق گردشگری در شوش آنقدر زیاد است که نمی توان گفت دیدن کدام یک الویت بیشتری دارد.کاخ آپادانا یکی از این مناطق است. این کاخ که ییلاق زمستانی داریوش هخامنشی بود و بیش از 10 هزار متر مربع مساحت داشته است.امروز از کل آن برج و بارو تنها زیرستون‌های کاخ باقی مانده و اینجا را شبیه به یک خانه قدیمی جنگ‌زده کرده است. بخشی از سرستون‌های آن در موزه شوش و بخش مهم دیگر نزدیک به ۱۰۰ سال پیش توسط فرانسوی‌ها دزدیده شده که برای دیدن آن باید تا لوور رفت. با این حال زیرستون‌های آن در محل کاخ قرار دارد و دیدنش بیشتر از نیم ساعت وقت نمی‌گیرد.

کاخ آپادانا در شوش

 

تفریح یاب پیشنهاد می کند مقاله ی زیر را بخوانید:

با بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران آشنا شوید

 

رود شور 

شاید باورتان نشود ولی در دل کویر لوت رودی دائمی که به آن رود شور گفته می شود جریان دارد. در اواخر پاییز و زمستان، چاله شور از جریان رود پر می‌شود و تصویر تپه‌های تخم مرغی و تک کلوت‌ها چون جزایری زیبا و کوچک در میان آب، شکوهی خاص به فضا می بخشد. غلظت نمک رودشور به خصوص در سالهای کم آب، به قدری است که همواره بلورهای نمک به شکل تخته‌های شیشه‌ای در کناره رود شکل گرفته‌اند و در برخی مواقع، حرکت آب در بین بلورهای نمک به سختی انجام می گیرد. مزه کردن آب این رود تا چند روز آثار شوری و تلخی را بر لب ها به جا می‌گذارد.

رود شور

 

روستای آهار 

اگر در این فصل هوس برف بازی کرده اید میتوانید روستای آهار را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. آهاراز روستاهای اطراف تهران که برای سفر در زمستان مناسب است،در دو طرف این روستا، دو رودخانه پر آب قرار دارد که در پایین روستا به هم وصل می‌شوند. یکی از جذابیت‌های آهار جز طبیعت هزار رنگش آبشاری است به نام آبشار شکر آب. آتشگاه باستانی قصران هم در ارتفاعات روستا که قدمتش به زمان ساسانیان برمی گردد، از دیدنی‌های آهار است‌.

روستای آهار تهران

 

بیشتر بخوانید:

در سفر به چه وسایلی احتیاج داریم؟

حالت تهوع در سفر و چگونگی رفع آن

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
جاذبه های اطراف شهر اصفهان 
1398/10/8
سفر به اصفهان تنها در گشت در این شهر خلاصه نمی شود ...
خانه مشروطیت کجاست؟
1398/10/9
از مکانهای تاریخی ایران می ...
تغذیه در سفر
1398/10/22
...
سفر به ازمیر زیباترین شهر ترکیه
1398/10/16
کشور ترکیه با داشتن شهرهای ...