error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

سفری خوش داشته باشیم

لیلا فردوسی نویسنده: لیلا فردوسی
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 6 دقیقه, 34 ثانیه
0 نظر 814 بازدید
سفری خوش داشته باشیم
سفری خوش داشته باشیم

برای اینکه سفری خوش داشته باشید کافیست نکاتی را بدانید و اصولی ساده را رعایت کنید. 

رانندگان تاکسي بهترين راهنمايان سفر چه در سفرهای شهری و چه در سفرهای بین شهری هستند. از انها خواهش کنيد شما را به هرجا که خوب و ديدني است ببرند. طوري رفتار نکنيد که همه چيز را مي ‌دانيد.اگر خودتان همه چيز را در مورد ديدني ها و خوردني ها مي دانيد پس ديگر اصلا نيازي نبود که خانه را ترک کنيد و به سفر بياييد.همچنین می توانید از مردم محل بپرسيد که به ديدن چه جاهايي برويد.با ديگران هم صحبت شويد و گفتگو کنيد، تجربه اي زنده تر و واقعي تر کسب خواهيد کرد
مردم هرقدر هم که خوب و نازنين باشند، بالاخره يک حد و مرزهايي وجود دارد و حساب وکتابي در ميان است.پس پايتان را از گليم تان درازتر نکنيد.
هواي کساني را که به شما خدمت مي کنند، داشته باشيد. چند دلاري هم براي اين دسته ازخدمتکاران، که کمترين ميزان قدرداني از آن ها صورت مي گيرد، انعام بگذاريد و به فکر انها هم باشيد.
جاذبه هاي هر شهري کيلومترها دور از شاهراه ها قرار دارند پس از شاهراهها فاصله بگيريد.


 وقتي کسي شما را به منزل خود يا براي صرف شام به رستوران و غذا خوري  و يا به گردش و سياحت دعوت مي کند، دعوت اورا بپذيريد البته امنيت خود را هم در نظر داشته باشيد.قوانين طلايي آداب مهماني را رعايت کنيد و خانه يا اتاقي را که در آن اقامت کرده ايد بهتر از روز اول تحويل ميزبان دهيد و هرگز دست خالي نزد ميزبان خود نرويد.
براي کسب تجربه به سفر برويد، نه صرفا براي ديدن چيزها.
به محض حرکت، از هر نوع کنترل و ارتباط کاري از جمله ايميل، پيامک و تماس تلفني به طور کلي بپرهيزيد. در مسير‌هاي طولاني رانندگي، به موسيقي گوش کنيد که همه خانواده آن را دوست داشته باشند. در نواحياي که طبيعت زيبا و چشمگير دارد، هرازگاهي توقف کنيد و از طبيعت لذت ببريد.
 يکي از علت‌هاي رودل کردن، حالت تهوع و سنگيني معده همين خوراکي ها و تنقلات بين راهي است ، حتما مقدار زيادي از مواد غذايي سالم به همراه داشته باشيد و از مصرف تنقلات و غذا‌هاي رستوران‌هاي بين راهي خودداري کنيد.
کفش راحت انتخاب کنيد.اگر قصد پياده روي‌هاي طولاني داريد، به کفش کتاني هم نياز پيدا خواهيد کرد، مگر اين که از راحتي و طبي بودن صندل هايتان اطمينان داشته باشيد.
 يک عينک آفتابي راحت و سبک که ترجيحا فلزي نباشد و در گرما داغ نشود همراه يک کرم ضدآفتاب مرغوب مي‌تواند راه حل خوبي براي محافظت از پوست و چشم هايتان باشد. کلاه‌هاي لبه دار هم به عينک و ضدآفتاب کمک مي‌کند و هم جلوي آسيب زدن آفتاب به مو‌ها را مي‌گيرد.
سعي کنيد کيف دستي تان سنگين نباشد، از کودکان غافل نشويد، مبادا آن‌ها را به حال خودشان رها کنيد، سالمندان را نيز تنها نگذاريد، در صورت تشنگي از سلامت آبي که مي‌نوشيد، مطمئن باشيد.
به هر جا که سفر مي‌کنيد، لازم است خانوادگي نسبت به آن مکان و نحوه سفر به آنجا اطلاعاتي کسب کنيد. 
مدير سفر بايد با در نظر گرفتن علايق و سلايق همه اعضاي سفر برنامه‌اي نسبتا دقيق طراحي کند. در غير اين صورت در سفر يکي مي‌گويد کنار رودخانه کمپ بزنيم و ديگري دار و درخت را ترجيح مي‌دهد و آن يکي اگر در هتل نخوابد، شبش به صبح نمي‌رسد. پيش از سفر همه اين مسائل بايد حل شده باشد.او موظف است همه هزينه‌ها را نوشته و در پايان سفر به بقيه هم توضيح دهد. انتخاب اين فرد از به وجود آمدن پول خرد در سفر که براي خود معضلي است تا حدود زيادي جلوگيري مي‌کند و البته از آن مهم‌تر تعارفات مرسومي را که در ذات ايراني هاست، ساماندهي مي‌کند تا کسي به دليل تعارف بيشتر يا خجالتي‌تر بودنش مجبور نشود، روزي چند بار ديگران را مهمان کن
براساس توصيه يک مشاور سفر، بايد مساله مورد اختلاف را در مدت حداکثر شش ساعت پس از بروز بحران رفع کنيد تا ناراحتي در ذهن کسي نماند و احساس انتقام جويي از بين برود، اما توجه داشته باشيد که گاهي دخالت‌هاي بي جا سبب به وجود آمدن سوءتفاهم و حتي شدت يافتن دعوا مي‌شود. در صورت بروز چنين حادثه اي، بايد تلاش کنيد به طرفين بفهمانيد که مسبب ناراحتي پيش آمده هر دو طرف بوده اند و منشأ آن فقط سوءتفاهم بوده است.


رعايت نکات ايمني از مهم‌ترين بخش‌هاي سفرهاي نوروزي با خودروي شخصي است.
- آرامش شرط اول رانندگي است و استرس و عصبانيت موجب حادثه مي‌شود.

- به هنگام شب و تاريکي هوا با دقت بيشتري رانندگي کنيد.

- در بستن کمربند ايمني دقت کرده و قبل از حرکت اقدام به آن کنيد.

- مدارک رانندگي، کارت شناسايي و بيمه‌نامه اتومبيل خود را هميشه به همراه داشته باشيد.
- در صورت بروز هر گونه مشکل، موارد مشکوک و تخلفات جاده‌اي با شماره ???، پليس را در جريان قرار دهيد.
- قبل از شروع سفر از وضعيت آب و هواي مسير و مقصدتان مطمئن شويد.

- به همراه داشتن جعبه کمک‌هاي اوليه و داروهاي مورد نياز و دفترچه بيمه از نيازهاي يک سفر ايمن است.

- در هنگام حرکت در جاده‌ها در فاصله بين خطوط حرکت کرده و از تغيير ناگهاني به چپ يا راست خودداري کنيد.
- قبل از سفر از سلامت خودروي خود مطمئن شويد.

- هيچ وقت شبانه به مسافرت نرويد و قبل از سفر به حد کافي استراحت کنيد.

- در سفرهاي طولاني در رانندگي از همراهي ديگران استفاده کنيد.
- چنانچه اتومبيل شما در جاده خراب يا دچار سانحه شد، چند متر قبل از موقعيت حادثه، مثلث علامت خطر را قرار دهيد و اگر مثلث احتياط را به همراه نداشتيد، مي‌توانيد از ابزارهاي ديگر هشدار دهنده و از سرويس‌هاي امداد خودرو کمک بخواهيد.

- به هيچ عنوان براي هشدار از چيدن سنگ يا موانعي مشابه استفاده نکنيد.

- در طول سفر و جاده‌ها، فاصله ايمني را از ساير وسايل نقليه رعايت کرده و نسبت به آنچه رانندگان ديگر ممکن است انجام دهند هوشيار باشيد.
- کليه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت کرده تا سفري سالم و راحت داشته باشيد.
- روي باربند خودرويتان بار زياد نبنديد تا مانع ديد ساير خودروها نشويد.
- براي شناسايي بهتر مسير، نقشه راه‌هايي را که لازم داريد تهيه کرده تا دچار مشکل نشويد.

- در حين رانندگي از داروهايي که باعث خواب‌آلودگي مي‌شوند خودداري کنيد.

بيش از حد برنامه ريزي کردن و بسيار مقيد به آن ماندن، مي‌تواند تا هدف کلي سفر  را که کمي از محدوده خود خارج شدن و تجربه کردن و دنيا را سياحت کردن است را از بين ببرد. هم‌سفران  خوب هميشه مايل به انعطاف پذيري با اتفاقات احتمالي در حين سفر هستند. اغلب چيزهايي هستند که بايد درباره‌شان تصميم گيري شود مانند جايي که در آن غذا بخوريد، تمايل به اين که  به شهر جديدي رفته و يا يک شب بيشتر در جايي که هستيد بمانيد. هم‌سفران خوب هميشه هنگام مواجه با اتفاقات ناگهاني خونسرد هستند. آنها هميشه براي اتفاقات غير منتظره آماده اند. بخش زيادي از سفرهاي سرگرم کننده، لذت بردن از تفاوت‌هاي کوچکي است که يک مکان جديد با خود به همراه مي‌آورد.


فراموش نکنيد براي گذراندن تعطيلاتي خوش حتماً از پيش برنامه‌ريزي کنيد، يافتن ايده‌هاي جالب سفر زياد سخت نيست، تنها کمي راجع‌بهشان فکر کنيد.

تفریح یاب خواندن مقالات زیر را به شما توصیه می کند:

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

همه چیز در مورد قناتهای دیدنی ایران

ده مکان شگفت انگیز در ایران که حتما باید از آنها دیدن کنید

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
پنج شهری که به عنوان گران قیمت ترین شهر های دنیا معروف شده اند
1398/9/23
طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده در واحد اطلاعات اک ...
آبشار های لرستان
1398/11/22
آش ...
چگونه مجوز تور گردشگری بگیریم
1398/11/9
در ابتدا برای کسب مجوز تور گردشگری باید یه شرکت گر ...